Archiv

Nalezené příspěvky

2017 07.02 Tour de Krkonoše: Sobotka - Svoboda nad Úpou

2. 7. 2017

16_svoboda_nad_upou_20_hodin.jpg[92,8 km, 2017: 905,44 km; převýšení 296 m, celkem nastoupáno: 11 143 m]

Podle Labe to byla vloni jen placka a moc jsme se nesvezli. Proto byl letos jako cíl vybrán horský masiv místopisně zvaný Krkonoše, snad jste to někdy zaslechli. Kdo ne, tak je to asi 30 km severně od našich domovů.

Nakladl jsem na sebe úkol řešící otázku: „Dají se přejet Krkonoše poledníkovým směrem na kole?,“ a myslím, že jsem úkol splnil, odpověď tedy zní: "Dají!"

Je nasnadě, že tentokrát se kopečkům nevyhneme, ale překvapivě je to trasa, kde je to také hodně po rovině a také hodně z kopce (snad proto, že jsem s dovolením využil služby tří lanovek). Projedeme všechna velká střediska, mimo Černé Hory a Benecka se podíváme do Úpy, Pece, Špindlu, Rokytnice, Harrachova a dokonce zvládneme i kousek Jizerských hor, to když přespíme v Bedřichově.

Naší maximálkou bude Hnědý vrch v Peci s výškou 1210 m.n.m. na který se však vyškrábeme pomocí lanovky, kterou pak využijeme ještě na Žalý ve Vrchlabí a v Rokytnici k Lovčence. Nejdelší stoupání bude asi na Pomezní Boudy, když budeme šlapat do kopce asi 20 km, ale s převýšením pouze 500m, takže mi to vychází za 2,5%, což je sranda (humprechťák má tak 10-12 %).

Celkem to není ani 300 km a zvládneme to za pět dnů. Pojede nás celkem sedm (Ajka s Járou, Evička se Standou, já se Zuzankou a pilot doprovodného vozidla Karolínka), vyjedeme ze Sobotky v neděli 2.7. co nejdříve ráno a ve čtvrtek 6.7. navečer už budeme zase zpět doma. Jsou to jen dva pracovní dny.

Plán je tento:

1. den Sobotka – Svoboda nad Úpou (87 km)
2. den Svoboda nad Úpou – Pomezní Boudy – Pec pod Sněžkou (31,5 km)
3. den Pec pod Sněžkou – Rokytnice nad Jizerou (47,8 km)
4. den Rokytnice nad Jizerou – Bedřichov (51 nebo 63 km)
5. Bedřichov – Sobotka (72 km)

Celý příspěvek | Rubrika: Cyklovýlety | Fotografie: 2017 07.02 Sobotka - Svoboda nad Úpou | Komentářů: 0